Pääsiäinen Tallinnassa…

Kävästiin tosissaan Tallinnassa miehen, miehen tytön, sekä siskoni ja hänen perheensä kanssa. Kaksi perhehuonetta oli varattu, molemmille kokoonpanoille omansa. Laiva oli mennen ja tullen kohtalaisen täynnä ihmisiä, onneksi meillä oli hytti.

Sunnuntaiaamuna kello soitti 5.45 ja siitä pikasumpit naamaan, kamat kantoon ja kohti Länsisatamaa. Laiva lähti klo: 8.30. Käytiin syömässä aamiaista laivassa ja siitä sitten kauppaan ja sen jälkeen mylläämään hyttiä. 🙂

Lähellä Tallinnaa 20.4.2014

Maihinnousu tapahtui n.klo: 11.00

Suunnistimme kävellen Viru-hotellille katsomaan, josko päästäisiin kirjautumaan sisään, mutta jouduimme kuluttamaan aikaa Virukeskuksessa. Kävimme kähvilassa kahvilla, siitä suunnistimme hampurilaiselle ja sitten lelukauppaan, jossa sai leikkiä. Tämän jälkeen apteekkiin, josta mukaan tarttui miehen tytölle hammastahna ja kojupaljoidesta kävimme ostamassa miehen tytölle hiuspompuloita.

Saatiin hotellihuone kymmenennestä kerroksesta…

Lelukaupasta mukaan tarttui lohikäärme, jonka miehen tyttö ihan välttämättä halusi. Hinta oli hunajaa ja mansikoita. 🙂

Vähän kahden jälkeen pääsimme kirjautumaan hotelliin ja saimme huoneet, sekä pääsyliput Teletorniin. Voi sitä ilon ja riemun määrää, kun huoneessa oli kerrossänky. Tyttö tietysti valitsi nukkumapaikakseen yläsängyn. Parituntinen vierähti mukavasti hotellilla ja siitä lähdimme tilataksilla kohti Teletornia, kaikki seitsemän yhdessä.

Ylös on pitkä matka…

Alas on pitkä matka…

Korkealta näkee kauas…

Teletornissa käytiin siis ihailemassa maisemia ja tutkimassa mitä kaikkea sieltä löytyy, sekä hörppimässä kahvit. Hissit ainakin oli oma kokemuksensa, kun matkalla ylös meni korvat ihan kunnolla lukkoon. Matkamuiostomyymälän lapset pisti ihan hyrskyn myrskyn. 🙂 Onneksi ehdin ostamaan yhden magneetin matkamuistoksi. 😛

Teletornilta suuntasimme sitten D-terminaalia lähellä olevaan Rimiin syömään ja ostamaan erilaisia hyödykkeitä ja ehkä hieman turhakkeitakin. 🙂

Sitten tulikin ilta ja kenenkään ei tarvinut unta juuri odotella, oli sen verran touhurikaspäivä kaikilla. 🙂

Oli ihanaa mennä kylpyammeessa rentoutumisen jälkeen nukkumaan puhtaisiin ja pehmeisiin lakanoihin, sekä painaa pää pöyhittyihin tyynyihin. 🙂 Aamulla oli mukavaa lampsia aamiaiselle valmiiseen pöytään syömään aamiaista. 🙂

Vähän ennen kymmentä tänään suuntasimme sitten Taksilla kohti satamaa ja haimme matkaliput laivaan ja tämän jäkeen suutasimme vielä Sadamarkettiin, josta löytyi siskon vanhemmalle pojalle Bemari-lippis, sekä nahkatakki. Nuoremmalle pojalle löytyi Harrikka-huppari ja Angry bird – pipo ja miehen tytölle Monster High – lippis. 🙂 Ennen laivaan menoa kävimme vielä Sadamarketissa kahvilla. 🙂

Laivassa käytiin syömässä vähän jotain pientä ja muuten matka meni oikeastaan hytissä lojuessa.

Onneksi satamassa odotti oma auto ja päästiin suoraan kotiin. Laiva oli satamassa 14.30 ja me kotona noin klo: 15.

Olipa mukava reissu, ainakin lasten mielestä. Miehen tytön mielestä parasta koko reissussa oli se, kun sai nukkua hotellissa yläsängyssä. 🙂 Pienet on ilot. 🙂